חדשות

תכנית להשבתם לארץ של סטודנטים ישראלים לרפואה הלומדים בחו"ל

תכנית של ה"כללית" ו"מדיקל דוקטור" מציעה להחזיר לארץ לשנות הלימוד הקליניות מאות סטודנטים ישראלים הלומדים באוניברסיטאות באירופה, במטרה לשלבם בבתי החולים של הקופה בפריפריה ובמקצועות ספציפיים

סטודנטים לרפואה. אילוסטרציה

שירותי בריאות כללית ומכינת "מדיקל דוקטור", גוף פרטי, סיכמו בשבוע שעבר על תכנית "כללית MED" שמטרתה לשלב מאות סטודנטים ישראלים לרפואה הלומדים בארבעה מוסדות אקדמיים באירופה בבתי החולים של ה"כללית" ובדגש על אלה שבפריפריה. לפי התכנית, עליה דיווחה הבוקר (ב') רוני לינדר ב"דה מרקר", הסטודנטים הללו יוכלו לחזור לעשות את שנות הלימודים הקליניים (רביעית עד שישית) בארץ. התכנית תצא לדרך כבר בחודשיים הקרובים.

ארבע האוניברסיטאות האירופאיות - צ'רלס ופלצקי בצ'כיה, הומניטס באיטליה ואוניברסיטת זגרב בקרואטיה - ימשיכו להיות אחראיות על הסטודנטים ועל רמתם האקדמית גם בתקופת הלימודים שלהם בישראל, והן שיעניקו להם את ההסמכה בתום שש שנות הלימוד. בשיא התכנית אמורים ללמוד כך כ-300 סטודנטים ישראלים.

עד היום אין למערכת הבריאות בישראל שום מעורבות במיון או בלימודיהם של הסטודנטים היוצאים ללמוד רפואה בחו"ל ורק אם הם מחליטים לחזור לארץ, המערכת פוגשת בהם ואף מסתמכת על ההשכלה הרפואית שרכשו. כיום כ-60% מהרופאים שעובדים בישראל הם בוגרי בתי ספר לרפואה בחו"ל.

סמנכ"לית שירותי בריאות כללית, ד"ר אורלי וינשטיין, מצוטטת בדיווח: "אנו נעזור לסטודנטים והם יעזרו לבתי החולים שלנו ולמדינה במקומות שאנחנו מתקשים להביא אליהם רופאים טובים".

ד"ר משה כהן, מנכ"ל "מדיקל דוקטור": "בתי חולים בחו"ל מנסים לפתות סטודנטים ישראלים הלומדים באוניברסיטאות הטובות באירופה כדי שיעברו לעבוד בהם. אם המדינה לא תיקח עליהם חסות ותביא אותם לארץ, נקום יום אחד למציאות שבה 80%-90% מהם נשארים בחו"ל.

עוד ציינה לינדר בדיווחה כי "שיבא" היה בית החולים הראשון שפעל כך להחזרת סטודנטים ישראלים מחו"ל ועתה מוצע שההסדר יורחב לרשת בתי החולים של ה"כללית" עבור מאות סטודנטים בשנה.

התכנית סוכמה בין "כללית" ל"מדיקל דוקטור" ללא מעורבות משרד הבריאות והמל"ג. הדחיפות לביצוע מהלך שכזה מגיעה מקופת החולים הגדולה בארץ, שבה מורגש מחסור ברופאים וברופאות.

במיזם הזה גם יש שיקול כספי: עלות הלימודים של הסטודנטים שלא התקבלו ללימודי רפואה בישראל מוטלת כולה על הסטודנט או משפחתו. ד"ר וינשטיין מסרה, על פי הדיווח, שב"כללית" שוקלים לסבסד את הלימודים במתכונת הזאת תמורת התחייבות לעבוד אחרי הלימודים במערכת הקופה כאשר המגמה היא לעזור במימון הלימודים וההכשרה בשנים הקליניות, תמורת התמחות במקצועות ובבתי חולים שבהם קיים מחסור גדול ברופאים.

בשלב הראשון של התכנית הסטודנטים מהאוניברסיטאות בחו"ל יופרדו מהסטודנטים הלומדים בפקולטות בישראל וייבנו עבור הראשונים שדות קליניים במשמרת השנייה, בשעות אחר הצהריים ובחגים.

נושאים קשורים:  סטודנטים לרפואה,  לימודים רפואה בחו"ל,  שירותי בריאות כללית,  מכינת מדיקל דוקטור,  ד"ר אורלי וינשטיין,  מחסור ברופאים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
17.01.2022, 19:13

טוב הייתה עושה קופת החולים הכללית לו שילבה מאות רופאים צעירים וסטאזרים בבתי החולים שהיא מנהלת,טרם השקעת כספים אין סופית בסטודנטים,אשר ברובם,יפרו את החוזה עמה,ויעבדו במרכז הארץ.

אנונימי/ת
17.01.2022, 21:39

ומי בדיוק ילמד אותם????

אנונימי/ת
18.01.2022, 06:31

חבל שהכללית לא משקיעה באותה מתכונת בסטודנטים הלומדים בישראל

26.01.2022, 21:46

יוזמה מבורכת בתקווה שתחזיר ארצה את טובי הבנים להיות רופאים בארץ.